tisdag 29 juli 2014

Njuter!

Att få ha så fina varma dagar när man är ledig får mig att må så bra. Att få ta dagen som den kommer ....att bara vara i nuet. Om en vecka är jobbstressen tillbaka det vet jag, höstterminen är en hektisk tid.
På den här grusvägen och just här i diket cyklade jag ner med min nya cykel som barn. Pappa sprang bakom och höll i pakethållaren för att sedan släppa och jag vinglade rakt ner i diket. Pappa han skrattade så åt synen med lilla mig sprattlandes i diket.
Porlande bäcken där man suttit och lyssnat, föst hem korna, åkt traktor över bron. En underbar barndom.
Solnedgång och fåglarna kvittrar omkring mig. Sitter på "min gamla bro" och njuter av sista kvällen "hemma". Där jag varit alla mina barndomssommrar. Barfota springandes i ladugården, på åkrarna och grusvägarna. Vet inte när jag kommer hit igen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar