tisdag 15 juli 2014

Bryta mönster

Att våga göra någonting annorlunda är läskigt, osäkert och jobbigt. Men jag påminner mig själv om att vi har ett liv och att det gäller att göra det bästa av det!
Man kan inte gå omkring att tro, hoppas på att allt ska förändras. Bara jag själv kan se till att just mitt liv blir bra och glädjefyllt.

Så från och med idag tänker jag göra saker, resa, leva utan att mobilen följer mig vart jag än går. Vi klarade ju oss utan dessa vanebildande prylar innan de kom. Vår första mobil var stor och otymplig, den kom in i vårt liv ca 1989 tror jag. Vår äldsta son tittade storögt på den och ville ringa farmor o farfar när vi satt i bilen.

Ikväll stänger jag ner ljudet, packar ner de i en låda och så får de ligga där ett tag. Ingen väckarklocka behövs eftersom jag har semester. Bilen är den bösta sak jag har just nu. Och om det är absolut akut får de som verkligen vill och behöver mig kontakt med mig ändå. 
Bilen och jag tar nu några dagar ledigt 
Tjao!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar