lördag 4 april 2015

Påsk

     Äntligen har dessa små blåa blommor tittat fram. Det är något speciellt med mig och blåsippor.                

     Kanske pga av dess budskap: "Jag börjar känna kärlekens vår i mitt hjärta"                                                      

     " Jag lever här och nu "

     Påskhelgen blev inte som jag hade hoppats och tänkt, men jag gör det bästa av den i alla fall. 
     Barn upptagna med annat, en son blev sjuk. Men åh vad länge och massor vi pratade i går. 
    Att prata om livet, människor och andra tankar med den äldste gjorde min fredagkväll. 
    Älskar mina barn ! 
    Barn ? 
    Ja de är alltid barn även om en ska fylla trettio i sommar. Var tog tiden vägen?

    Fick även en del tråkiga nyheter och sänder all ljus och kärlek ! 
   Nyheter man egentligen inte vill höra och får magen att vändas lite och skaka om tankar och kropp.
   Lev här och nu och våga! 


     I går kväll lyste månen så fantastiskt vackert in genom fönstren. 
     Magiskt ! 
     Jag stod på  farstukvisten och bara njöt av ljuset , månen , och stillheten. 
    Tacksam över här och nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar