lördag 25 april 2015

Ranunklar fick bli de blommor jag valde till den här lediga helgen.
Förkyld, hostig och svårt att sova vaknade jag även i morse tidigt. Kl 04:25 närmare bestämt. 06:30 gav jag upp och drog benen över sängkanten och masade mig ut i köket.
Bakning stod på listan.
Vad skulle jag baka? Tänkt, letat och till slut så blev det en fransk chokladkladdkaka. Eftersom jag inte tål veteprotein så bytte jag ut vetemjöl mot kokosmjöl.
Recept här . Och det blev riktigt bra. Trodde den kanske skulle bli lite söt pga kokosmjöl, men inte då.

Lite grädde och jordgubbar till.
Innan åt vi en paj med pajdeg av det jag hade hemma. Mandelmjöl, bovetemjöl, lite sesamfrön och smör så klart.
Recept här
                                                               
En härlig fantastisk dag tillsammans med en väninna gjorde att jag engagerade mig i bakning och lite matlagning. Riktigt roligt och jag levde upp för en dag när det gäller lite mat och kakor. Njuter sedan på min lilla farstukvist. Hur underbart kan livet vara? Bo i stan i lägenhet? Nej Tack

1 kommentar:

  1. Så härligt och fina bilder eller fotografier skall jag väl säga :)
    Tack så innerligt för den vackra dagen du gav mig <3
    KRAM Tina

    SvaraRadera