fredag 26 december 2014

Julhelg, kyla och sol

Vaknar på julaftonens morgon och solen lyser från en klarblå himmel. Man blir ju liksom lyckligare i hjärtat när man ser solen.
En kort promenad genom vår strandpromenad. Vackert !

Fåglarna flyger och landar i den kalla sjön, isen börjar att täcka vattnet. 

Efter åren då jag och min dåvarande familj bodde i fjällen, blev jag ganska trött på all kyla och snö. Men att vakna till kyla och sol och frostigt i gräs och träd så kan jag inte låta bli att njuta av det vackra.

Två dagar hos sonen och det blev en härlig långpromenad i stan. Nu blev det kallt och snöat har det gjort. Massor med människor är ute i kylan och går av sig julmaten.
Julledigheten fortsätter några dagar till. Och det är skönt att få vila och ha det lugnt.
Jag har fått träffa alla mina tre söner samtidigt och haft mys med dem.

Arja Saijonmaa – Jag vill tacka Livet

Jag tycker om den här låten.... och allra helst de stunder som jag känner stor tacksamhet till mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar