lördag 24 januari 2015

Förändringar

 Nya vägar och det känns konstigt att gå på dem. Vad är det som gör att jag måste gå just på de här vägarna? Jag bara undrar.
 Det är tyst förutom dånet av bilarna som susar fram bredvid på den stora vägen. Ibland, faktiskt väldigt ofta åker bilar förbi där jag går på den smala, hala och krokiga vägen. Lite längtar jag till sommaren och får cykla istället...om jag nu bor kvar i sommar. Man vet ju aldrig vad som väntar runt kurvan.

 Vänder tillbaka mot torpet jag hyr och tittar ner. Och där mitt på vägen ligger en smutsig isbit som format sig till ett hjärta! 
Precis vad jag behövde få just idag. 

Inne i torpet tänder jag ljusen och dricker lite te. Som alltid när jag får för mig att dricka te, kallnar det och jag tycker inte det är gott. 
Suck!

Kryper upp i sängen framför brasan som sprakar fint.
Försöker njuta av stunden , men tycker lite synd om mig själv...... 
Kan inte rå för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar